De geest is een machtig instrument.

Verover je geest.

De geest is een machtig instrument.

Het kan je helpen om dingen gedaan te krijgen, maar het kan je ook ellendig maken.

Als je nadenkt over hoe je je voelt, is het makkelijk om verstrikt te raken in de wervelwind van emoties die daarmee gepaard gaat.

Wanneer je je verdrietig, boos of angstig voelt, is het gemakkelijk om aan te nemen dat deze gevoelens waar zijn.

Dat kan in sommige gevallen waar zijn, maar niet in alle.

Je kunt leren herkennen wanneer je gedachten je emoties veroorzaken en ze in plaats daarvan onder controle houden.

De geest heeft de gewoonte om uit zichzelf af te dwalen, en heeft een sterke neiging om zich te projecteren op dingen die nu niet gebeuren of al eerder gebeurd zijn en daarom denkbeeldig van aard zijn.

Het probleem met dit geestelijk dwalen is dat het emotioneel lijden veroorzaakt omdat we niet weten hoe we het moeten stoppen, en we niet weten hoe we met onze emoties moeten omgaan als ze opkomen.

Als er iets misgaat op het werk of in een relatie, is je eerste instinct meestal om jezelf de schuld te geven van de mislukking of het gewoon te accepteren als deel van het leven.

Maar dit soort denken leidt niet tot iets positiefs.

Het houdt je vast in een cyclus van negatief denken die je stemming en gedrag negatief kan beïnvloeden.

Wij hebben geen bewuste controle over wat er in onze geest gebeurt;

....het gebeurt gewoon zonder dat wij er iets voor hoeven te doen.

Deze gedachten worden dan door de lagen van ons bewustzijn doorgegeven totdat we ernaar handelen.

Maar het goede nieuws is dat je je geest kunt gebruiken als een dienaar of als een meester - het is aan jou.

Hoe meer je je gedachten als dienaren gebruikt, hoe gelukkiger en succesvoller je in het leven zult zijn.

Denk aan je gedachten alsof ze los van je staan.

Onthoud dat je emoties het resultaat zijn van je gedachten, niet de werkelijkheid zelf.

Je kunt kiezen hoe boos of overstuur je je voelt door te beslissen wat je wilt denken, in plaats van hardop of zelfs innerlijk (d.w.z. in stilte) op die gedachten te reageren.

Als je je denken kunt veranderen, kun je je gevoelens veranderen en op weg gaan naar een gelukkig, succesvol leven!

Onze gedachten zijn de enige dingen waar we volledige controle over hebben.

Gedachten kunnen positief of negatief zijn.

Ze kunnen ons blij of verdrietig maken.

Ze kunnen ons boos of kalm maken.

De manier waarop wij over een situatie denken, bepaalt onze emoties en ons gedrag in die situatie.

Wat vind je van iets?

Denk je er positief over?

Accepteer je het gewoon zoals het is en ga je verder?

Of denk je na over wat had kunnen zijn en hoe het verleden anders zou zijn geweest als deze situatie anders was gelopen?

Houd niet vast aan ongelukkige gedachten;

...kies in plaats daarvan de gedachten die je in je geest wilt hebben.

Als je je denken kunt veranderen, kun je de dingen vanuit een ander perspectief zien en anders benaderen dan voorheen, wat in elke situatie tot betere resultaten zal leiden.

Als je ergens aan vasthoudt, is het tijd om actie te ondernemen!

Dit is waar meditatie om de hoek komt kijken.

In plaats van na te denken over wat had kunnen zijn, stelt meditatie ons in staat alles in één keer duidelijk te zien, zonder afleiding of vooringenomenheid ten aanzien van een bepaalde uitkomst.

Meditatie helpt ons perspectief te krijgen op gebeurtenissen in het leven door onze aandacht terug te brengen naar het huidige moment, zodat we betere beslissingen kunnen nemen op basis van ons begrip van onszelf en anderen, in plaats van te reageren uit angst, woede of verdriet op wat er in het verleden is gebeurd (of zelfs bestaat).

Mindfulness is een staat van zijn die wordt bereikt door meditatie.

Mindfulness betekent aandacht schenken aan het huidige moment en je gedachten er niet van laten afdwalen.

Het stelt je in staat je bewust te zijn van je gedachten en gevoelens zonder ze te veroordelen.

Mindfulness is een mentale toestand die wordt bereikt door zich te concentreren op het huidige moment terwijl men rustig een volledig begrip krijgt van de situatie in plaats van emotioneel te reageren.

Het is aangetoond dat de beoefening van mindfulness mensen helpt met stress om te gaan, mededogen met anderen te ontwikkelen, het zelfbewustzijn te vergroten en betere beslissingen te nemen.

Mindfulness stelt je in staat je volledig bewust te zijn van je gedachten, emoties en lichaamssensaties.

Het wordt ook in verband gebracht met een beter geheugen, concentratie, creativiteit, probleemoplossing en zelfs lichamelijke gezondheid.

Door mindfulness meditatie kun je je geest veroveren en je relatie met jezelf verbeteren.

Als je mindful bent, kun je je ware zelf identificeren, dat de meester is - zodra dit hogere zelf bestaat, opent alleen deze meester alle deuren naar een gelukzalig leven.

De Meester versie van jou zal je liefde, vrede, geluk en voorspoed geven!

Meer weten of ervaren?

Laat het ons weten.

Contact